U bevindt zich hier: Home » Klanten » Frankvaneman

Michael Meijer, directeur FrankVanemanAutomotive

FrankVaneman is open wanneer u dat wilt en zijn pas tevreden als u dat bent. In de vestigingen in Amsterdam en Hoofddorp vertegenwoordigen ze de prachtige merken Kia, Fiat, Alfa Romeo en Fiat Professional. Een trots team, geselecteerd op basis van vakmanschap en enthousiasme voor de merken. De missie van FrankVaneman is om het meest klantvriendelijke autobedrijf in de regio te zijn.

Een interview met Michael Meijer, directeur FrankVaneman

Michael Meijer: “Wij zijn 7 dagen in de week geopend, online 24/7 bereikbaar en ook op zaterdag kunnen klanten bij ons terecht voor onderhoud aan de auto. Dat vinden wij vanzelfsprekend! De markt veranderd en we hebben namelijk de ambitie om het meest klantvriendelijke autobedrijf in de regio te zijn.

Michael MeijerDe belangrijkste reden om te kiezen voor SAM, was voor ons het in kaart brengen van de prestaties en het optimaliseren van de klantcontacten, je krijgt immers maar één keer de kans. We hadden hierbij een passend systeem nodig dat ons kon ondersteunen. We waren dan ook op zoek naar een oplossing die onze nieuwe manier van werken kon ondersteunen om zo de omzetcijfers een boost te geven. Binnen deze manier van werken past SAM perfect in ons
beleid.

Inzicht in resultaten

Voor ons als management heb je met SAM direct inzicht in de prestaties per dag en dan niet alleen op order niveau maar nog belangrijker, hoe actief het team is geweest en welk model in welke uitvoering populair is. Elke maandagochtend neem ik de rapportage door en bespreek dit in mijn team en stel de doelstellingen voor de komende week weer vast. Daarnaast biedt SAM talloze belangrijke informatie over onze klanten, (lopende) offertes en orders.

Ik had een systeem nodig waarmee ik niet alleen mijn KPI’s kon bewaken, maar waarmee ik ook de volgende stap kon maken. Dat was met Excel niet meer te doen op een professionele manier!”

Grip op alle taken van de verkoper

Verkopers zijn geen administratief ingestelde mensen. Daarom wordt het verkopen voor onze medewerkers een stuk leuker met SAM. SAM zorgt ervoor dat je grip hebt op alle taken van de verkopers. Daarmee hebben we ook grip gekregen op ons klantbeheer, zowel in de showroom als fleet accounts. Het uitbrengen van een offerte naar de klant is niet alleen simpel, het is ook nog eens professioneel en mooi vormgegeven. Door middel van SAM doorloopt de verkoper een gestructureerd proces waardoor je ook op het gebied van meerverkoop enorm veel winst kunt behalen. Verder maakt SAM gebruik van allerlei koppelingen naar verschillende systemen, zoals het occasion beheer systeem, taxatiesysteem en ook koppelingen naar bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen en financieringsvoorstellen. Doordat al deze informatie bij elkaar komt is SAM onmisbaar geworden binnen onze organisatie. We kijken dan ook erg uit naar de volgende ontwikkeling van het nieuwe product LEF van UnameIT!”.