U bevindt zich hier: Home » Klanten » Davo groep

Michael Borst, Manager Aftersales – DAVO Groep

Met 5 vestigingen in de regio Haaglanden is Peugeot DAVO een toonaangevend bedrijf voor het kopen en goed onderhouden van een Peugeot in Groot Den Haag.

Een interview met Michiel Borst, Manager Aftersales DAVO Groep

Michiel Borst: “Vanuit het Klant Contact Centrum (KCC) zijn we een aantal jaar terug gestart met het inrichten van het leadtraject. We liepen er namelijk tegenaan dat de opvolgtijd van leads veel te lang werd en dat leads niet altijd even serieus werden opgevolgd. Hier werd dus te weinig mee gedaan. Er was geen overzicht en we lieten gewoon kansen liggen. Dat moest echt anders!

DSC01721 - BewerktStructuur en eenduidigheid

SAM is generiek, dat heeft voor ons de doorslag gegeven om SAM te gebruiken. Je kunt namelijk je eigen processen, zelfs per vestiging, volledig binnen SAM inrichten. Het heeft gezorgd voor structuur en eenduidigheid in onze manier van werken. Door SAM hebben we het complete salestraject goed geregeld. De complete workflow hebben we in beeld. Van offerte tot order, van order tot aflevering en door het KCC met SAM te laten werken ook het proces van lead tot offerte. Met LEF maken we daar nog eens grote stappen voorwaarts. Alle stappen die doorlopen worden, worden gestroomlijnd binnen SAM. Niet alleen het uitbrengen van een offerte is nu erg eenvoudig, maar middels workflows in SAM krijg je grip op het proces en volledigheid van dossiers.. De verkoper kan gewoon geen stap meer vergeten in het hele proces. Daar zorgt SAM voor.

Voorheen hadden we kasten vol met orders staan, uitgegroeid tot een enorme papierwinkel

Met de komst van SAM is onze administratie ook volledig gedigitaliseerd. Voorheen hadden we kasten vol staan met orders, die uitgegroeid waren tot enorme papierwinkels. Nu hebben we een server die voor iedereen inzichtelijk en toegankelijk is. Dit brengt voor de hele organisatie rust en duidelijkheid. We werken allemaal op dezelfde manier.

Brengt SAM succes?

Jazeker! Voordat we gebruik maakten van SAM moesten we onze doelstellingen handmatig verwerken. Nu kunnen we met één druk op de knop managementrapportages uitdraaien en weten we hoe we ervoor staan. En SAM zorgt ervoor dat het gewoonweg niet meer mogelijk is dat een lead, een klant of order aan onze aandacht kan ontsnappen.

Een product vanuit de praktijk ontwikkeld

SAM is echt een product dat vanuit het autobedrijf is ontwikkeld. Dat merk je ook aan onze relatie met UnameIT. UnameIT is een platte organisatie die erg toegankelijk is. Je merkt dat de medewerkers weten hoe het werkt in een autobedrijf. We worden totaal niet benaderd vanuit de IT hoek maar vanuit een autobedrijf. Dit zorgt ervoor dat je snel op één lijn zit en graag met elkaar samenwerkt”.